kakvidastanem.bgИЗБЕРИ
КАРИЕРА
Търсене
 
04:31 23.11.2024
 
Начало
 
Професии
Университети
Специалности
Планирай кариерата си
 
 
 
Новини
Кариерно консултиране
Полезни връзки
 
 
За нас
Въпроси и отговори
Библиотека
Пишете ни
Карта на сайта
Библиотека
Пет съвета как да напишем благодарствено писмо, което да ни отличи от останалите
вторник, 16 май 2006
Сара Нийдълман,
редактор на CareerJournal.com
За кандидатите за работа, които искат да се отличат от останалите, изпращането на индивидуално благодарствено писмо е особено важно.

"По този начин ще освежите впечатленията им от вас," твърди Хедър Хамилтън, Ръководител набиране на персонал за маркетинг и финанси в “Майкрософт”, Редмънд, щата Вашингтон. Интервюиращите често пъти се срещат с по няколко кандидати за едно място, пояснява тя, като посочва, че понякога за една седмица се среща с по десет кандидати.

Само изпращането на благодарствено писмо не е достатъчно, за да се отличите от конкуренцията, казва Франк Хелър, Мениджър Персонал в Martha Stewart Living Omnimedia Inc. в Ню Йорк. По негова преценка около 90% от кандидатите, които той интервюира, изпращат писмо, но само около половината от тях го персонализират.

Ето пет съвета за това как да напишете благодарствено писмо, което да ви отличи.
  1. Прочетете писмото внимателно като следите не само за правописни и граматически грешки.
    Ако посетите няколко различни работодатели, проверете дали името на компанията и интервюиращия са правилни, съветва Тереза Ленчевски, специалист Човешки ресурси за JWT, международна рекламна агенция със седалище в Ню Йорк, част от WPP Group PLC of London. Тя получава благодарствени писма, адресирани до конкурентни на тяхната фирми, гаф, който коства на кандидата следващото интервю. Длъжностите, за които набирам кандидати, изискват активна кореспонденция чрез имейл и поради това вниманието към детайлите е много важно, пояснява тя.
  2. Подчертайте най-добрите си качества.
    "Случва се кандидат да потъне в суматохата и да бъде преоткрит, след като получа благодарствено писмо от тях, което подчертава силните им качества," споделя Кевин А. Мъркюри, вице-президент на 5W Public Relations в Ню Йорк. Благодарственото писмо е буквално последният шанс кандидатът да впечатли работодателя. Кандидат за позиция “Връзки с ключови клиенти” му изпраща писмо, в което отново подчертава контактите си с редактори на търговски издания, с които г-н Мъркюри често работи. “Бях забравил за тази подробност, но тя моментално изпрати кандидата в топ-листата," казва той.
  3. Покажете, че умеете да слушате.
    През 2003 г. кандидат за работа в ADT Security Services Inc. прилага копие от статия от търговско издание към благодарственото си писмо до Майкъл Еспозито, тогава вице-президент по човешките ресурси за осигурителна компания в Бока Ратон, Флорида. "В статията се говореше за проблем, който бяхме обсъждали на интервюто," казва той. "Това означаваше, че този кандидат наистина е бил отдаден на нашия разговор и че подхожда много сериозно към предоставената му възможност."
  4. Потопете се в културата на фирмата-работодател, но го направете професионално.
    Скот Барнъм, президент на Cocoa Pete's Chocolate Adventures, твърди, че му допадат кандидати, които отправят закачка към чувството за хумор на фирмата в благодарствените си писма. Получавал е писма с "Sweet 300" като адрес на фирмата в Кембъл, Калифорния. Други пък наподобяват поздрава на г-н Барнъм в имейлите му – “Желая Ви сладък ден”. “Определено е в техен плюс, когато кандидатите показват, че познават фирмената култура," казва той.
    Колкото и неформална да изглежда една фирма обаче, спазвайте професионалния тон в благодарствените писма, съветва Бърнт Улман, президент на Phat Fashions LLC, производител на хип-хоп облекло и подразделение на Kellwood Co. Той не се впечатлява от писма, написани на жаргон със странен правопис. "Просто изглежда нагласено," пояснява той. "Хубаво е да изразяваш индивидуалността си като избереш артистична картичка, но работодателят определено очаква от вас да познавате бизнес етикета."
  5. Пишете до всеки от интервюиращите.
    Ако се срещате с повече от един интервюиращ във фирмата, изпратете на всеки един индивидуално писмо, препоръчва Дийн Фехнър, мениджър в Booz Allen Hamilton Inc., консултантска фирма, която наема между 70 и 100 завършили бизнес училища годишно след провеждане на интервюта с четиримата изпълнителни директори. "Колегите ми изпращат имейли от кандидати, които са идентични с тези, които получавам аз," казва той. "Писмо, което не е добре обмислено, може само да ви навреди." За идеи за това какво да включите в писмото, спомнете си какви теми са обсъждани на всяко интервю. "Можете например да споменете, че е било много интересно да научите повече за даден клиент," предлага г-н Фехнър.
 Назад   Изпрати на приятел 
Коментари (2/2)
Zaro2008, 18 юни 17:03
За съжаление това излиза от темата ни. Но в повечето справочници по бизнес кореспонденция има примери.
От друга страна най-добре и истинско би било, ако в обикновено писмо изложите личните си виждания и благодарност за тиймбилдинга. Така би било по-приятно и главното по-полезно за фирмата, на която искате да благодарите.
Joana2008, 17 юни 12:28
А защо не сте написали и други примерни благодарствени писма????
Като на пример нашата фирма иска да благодари на туристическата фирма,която се погрижи прекрасно за нас през тиймбилдинга!
И как би изглеждало то?!
Личен коментар:
От:
Коментар:
Правила
 
 
© 2000-2020 ФБО. Всички права запазени.Общи условия