Формулира и прилага математически модели и други методи, за да подобри структурата и да тълкува информацията, която помага на управителите за взимане на решения, изграждане на политиката на фирмата и други. В някои случаи създава специални програми за обработка на информация или оптимизира вече съществуващи такива. Обикновено се концентрира върху събирането и анализа на информация.
Направлява изследвания, приготвя доклади, съставя планове, които да служат за разрешение на икономическите проблеми, свързани с дистрибуцията на стоки и реализация на продукцията като цяло. Събира и обработва икономически и статистически данни.
Разработва планове за промоции, реклама и разпространение на нови продукти, стоки и услуги пред крайни потребители или фирми. За целта използва специално подготвени рекламни материали, разпространени в пресата, държи речи, организира представяния и конференции.