Мениджърът “Маркетинг” идентифицира потенциалните възможности, разработва стратегия и ръководи нейното реализиране с цел налагане на фирмената марка на пазара, рекламата и дистрибуцията на продуктите на компанията.
Разработва планове за промоции, реклама и разпространение на нови продукти, стоки и услуги пред крайни потребители или фирми. За целта използва специално подготвени рекламни материали, разпространени в пресата, държи речи, организира представяния и конференции.
Планира, организира, ръководи и контролира производствената дейност на предприятието. Осигурява безопасни условия на труд и изграждането на нови производствени мощности.
Води изследвания и проучвания с цел да идентифицира и премахне източници на замърсявания или рисковете от потенциални такива, които засягат околната среда или здравето на населението. Използвайки познанията си в различни научни области, събира, синтезира и изучава извлечените данни за да предприеме адекватни действия.