kakvidastanem.bgИЗБЕРИ
КАРИЕРА
Търсене в професии
 
04:26 01.11.2024назад
 
Начало
 
Професии
Университети
Специалности
Планирай кариерата си
 
 
 
Новини
Кариерно консултиране
Полезни връзки
 
 
За нас
Въпроси и отговори
Библиотека
Пишете ни
Карта на сайта
Описание на професия
Посетена: 228163    Университети: 12    Специалности: 23   
Разработчик на игри / Game developer
Разработчикът на игри е софтуерен специалист, който участва в процеса по създаването на електронни игри.
Задължения, характеризиращи длъжността:

Светкавичното развитие на гейм индустрията в последните години и постоянният прогрес в технологиите предполагат все по-голяма нужда от такива специалисти. Гейм индустрията е около два пъти по-печеливша от филмовата - тенденция, която изглежда ще се запази в близко бъдеще.

Разработчикът на игри е софтуерен специалист, който участва в процеса по създаването на електронни игри. Работата обхваща голям брой задачи, изискващи различни компетенции и опит, като програмиране, създаване на историята, стратегиите и дизайна на различните нива и герои, графично оформление, тестване, направа на най-малките детайли, превод на различни езици. Разработчикът на игри може да има коренно различни задължения и отговорности в зависимост от уменията си, от конзолата, за която се разработва играта, от това дали е за компютър или мобилно устройство, от вида на играта или от спецификата на работата на компанията, за която работи.

Работата може да е свързана със създаване на нова игра или поддържане и разработване на вече съществуваща.

Повечето разработчици на игри имат строго определени задължения и работят в екип с други хора, като всеки екип си има своите задачи, например:

Дизайнерите решават как ще изглежда играта – от героите до заобикалящия ги свят. Екипът дава собствени идеи и виждания, които след това художниците реализират.

Художниците рисуват зададените от дизайнерите неща.

Аниматорите изработват 3D моделирането на рисунките и пресъздаването им в играта.

Програмистите пишат кода, който ще накара играта да заработи.

Тестерите следят дали всичко работи според очакванията и ако има разминавания – комуникират това с програмистите, за да бъде отстранено.

Мениджърът на проекта следи за това как върви работата по проекта и дават напътствия на екипите.

Работата на разработчикът на игри включва, без да се изчерпва с:
  • Избор на подходящи технологии и подходи;
  • Моделиране на различните нива на играта – средата, героите, ефектите и др., в зависимост от концепцията;
  • Създаване на висококачествени анимации в подкрепа на героите и концепцията на играта;
  • Определяне и разработване на съответни ефекти;
  • Работа с различни програмни продукти като 3D Studio Max, SketchUp, Blender, Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe After Effects, ZBrush, AS3 скриптинг език, С++;
  • Умения за класическо рисуване и/или фотография;
  • Проучване на пазара и конкурентните продукти и постоянно учене;
  • Работа с екипа от дизайнери и художници за координиране на усилията и оптимизиране на резултатите;
  • Работен английски на много добро ниво – писмен и говорим;
  • Умения за планира на процеса;
За да работите като разработчик на компютърни игри, са необходими следните умения и качества:
  • Отлична компютърна грамотност;
  • Широк опит и познания в компютърните игри;
  • Логически подход към разрешаването на проблеми;
  • Творческо мислене и богато въображение;
  • Добри комуникационни способности;
  • Умение за работа в екип;
  • Гъвкавост и адаптивност;
  • Способност да работите под стрес и да спазвате крайни срокове;
  • Търпение;
  • Усет към детайлите;
  • Желание за постоянно самоусъвършенстване в сферата на игрите.
Полезни връзки, макар и на английски: http://creativeskillset.org/creative_industries/vfx/job_roles
Образование:
Специалности в IT сферата като дизайн, компютърни науки, 3D моделиране, програмиране и др., които може да завършите в колеж или университет.
 
Назад Университети Специалности
 
 
© 2000-2020 ФБО. Всички права запазени.Общи условия