Светкавичното развитие на гейм индустрията в последните години и постоянният прогрес в технологиите предполагат все по-голяма нужда от такива специалисти. Гейм индустрията е около два пъти по-печеливша от филмовата - тенденция, която изглежда ще се запази в близко бъдеще. Разработчикът на игри е софтуерен специалист, който участва в процеса по създаването на електронни игри. Работата обхваща голям брой задачи, изискващи различни компетенции и опит, като програмиране, създаване на историята, стратегиите и дизайна на различните нива и герои, графично оформление, тестване, направа на най-малките детайли, превод на различни езици. Разработчикът на игри може да има коренно различни задължения и отговорности в зависимост от уменията си, от конзолата, за която се разработва играта, от това дали е за компютър или мобилно устройство, от вида на играта или от спецификата на работата на компанията, за която работи. Работата може да е свързана със създаване на нова игра или поддържане и разработване на вече съществуваща. Повечето разработчици на игри имат строго определени задължения и работят в екип с други хора, като всеки екип си има своите задачи, например: Дизайнерите решават как ще изглежда играта – от героите до заобикалящия ги свят. Екипът дава собствени идеи и виждания, които след това художниците реализират. Художниците рисуват зададените от дизайнерите неща. Аниматорите изработват 3D моделирането на рисунките и пресъздаването им в играта. Програмистите пишат кода, който ще накара играта да заработи. Тестерите следят дали всичко работи според очакванията и ако има разминавания – комуникират това с програмистите, за да бъде отстранено. Мениджърът на проекта следи за това как върви работата по проекта и дават напътствия на екипите. Работата на разработчикът на игри включва, без да се изчерпва с:
- Избор на подходящи технологии и подходи;
- Моделиране на различните нива на играта – средата, героите, ефектите и др., в зависимост от концепцията;
- Създаване на висококачествени анимации в подкрепа на героите и концепцията на играта;
- Определяне и разработване на съответни ефекти;
- Работа с различни програмни продукти като 3D Studio Max, SketchUp, Blender, Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe After Effects, ZBrush, AS3 скриптинг език, С++;
- Умения за класическо рисуване и/или фотография;
- Проучване на пазара и конкурентните продукти и постоянно учене;
- Работа с екипа от дизайнери и художници за координиране на усилията и оптимизиране на резултатите;
- Работен английски на много добро ниво – писмен и говорим;
- Умения за планира на процеса;
За да работите като разработчик на компютърни игри, са необходими следните умения и качества:
- Отлична компютърна грамотност;
- Широк опит и познания в компютърните игри;
- Логически подход към разрешаването на проблеми;
- Творческо мислене и богато въображение;
- Добри комуникационни способности;
- Умение за работа в екип;
- Гъвкавост и адаптивност;
- Способност да работите под стрес и да спазвате крайни срокове;
- Търпение;
- Усет към детайлите;
- Желание за постоянно самоусъвършенстване в сферата на игрите.
Полезни връзки, макар и на английски: http://creativeskillset.org/creative_industries/vfx/job_roles |