kakvidastanem.bgИЗБЕРИ
КАРИЕРА
Търсене в професии
 
07:50 23.11.2024назад
 
Начало
 
Професии
Университети
Специалности
Планирай кариерата си
 
 
 
Новини
Кариерно консултиране
Полезни връзки
 
 
За нас
Въпроси и отговори
Библиотека
Пишете ни
Карта на сайта
Описание на професия
Посетена: 64068    Университети: 3    Специалности: 5   
Копирайтър
В повечето случаи копирайтърите са част от творчески екип в съответен творчески отдел или компания, например рекламна компания или компания, управляваща уеб сайтове. Голяма част от тези специалисти работят на свободен принцип и попадат в графата на т.нар. фрилансери.
Задължения, характеризиращи длъжността:

Копирайтинг (copywriting, англ.) е професионалното списване на разгласителни текстове. Текстовете се ползват в интернет, печата, телевизията, радиото, за озвучаване на рекламни клипове, прессъобщения, брошури и текстове за всички останали маркетингови послания.

В повечето случаи копирайтърите са част от творчески екип в съответен творчески отдел или компания, например рекламна компания или компания, управляваща уеб сайтове. Голяма част от тези специалисти работят на свободен принцип и попадат в графата на т.нар. фрилансери (freelancer, англ.), (специалисти, които работят по проект или задание на дадена компания като външен контрактор или за кратък период от време като част от екипа).

В интернет маркетинга копирайтърът е човекът, който създава и актуализира съдържание за уеб сайтове, за корпоративни блогове, за Facebook страници и като цяло – за онлайн присъствието на компанията. Изработва силни кратки послания, служещи за промотирането на дадена компания, продукт или услуга онлайн или офлайн – печатна, телевизионна или радио реклама, билбордове, флаери, банери, landing pages, мини-сайтове, комуникация в социалните медии, онлайн видео, директен мейлинг и т.н.

Умения и знания:

За да е успешен един копирайтър е необходимо да познава и разбира ценностите и целите на бизнеса, неговата спецификата и нужди, както и настоящите и потенциалните клиентите. Необходимо е и умение да представя цялата тази информация по разбираем, достъпен, забавен и креативен начин, за да гарантира адекватна емоционална ангажираност на целевата аудитория.

Освен креативност и умения за писане на текстове са необходими и сериозни познанията по маркетинг и реклама, както и непрекъснато да се следят тенденциите и новостите в интернет пространството.

Висока езикова грамотност (включително чужди езици, задължителен английски на високо ниво)

Нестандартен и иновативен подход към проблемите.

Познаване на медийната среда, тенденциите, новите технологии и спецификите за работа с различен тип медийни носители.

Както се казва – не е необходимо да си луд, но определено помага, за да си успешен копирайтър!

Образование:
Висше филологическо образование или друго, подходящо за конкретната длъжност.
Потенциални работодатели:
Рекламни агенции; медии; компании от всякакъв тип, които имат силно маркетингово присъствие (особено онлайн).
 
Назад Университети Специалности
 
 
© 2000-2020 ФБО. Всички права запазени.Общи условия